0

قدرت ذهن nlp و چگونگی مدیریت احساسات در زندگی شخصی و اجتماعی

 چگونه با قدرت ذهن nlp  احساسات خود را کنترل کنیم؟

در این مقاله قصد داریم چگونگی کنترل احساسات خود را با قدرت ذهن nlp به طور مختصر توضیح دهیم. شاید برای شما پیش آمده باشد که در زمان هایی کنترل احساسات خود را از دست داده باشید. مثلا در موقعی که با یکی از دوستانتان در حال صحبت بودید و به یاد خاطره گذشته افتاده و شروع به گریه کرده باشید. یا اینکه با همان دوست خود که در حال گفتگو بوده اید کارتان بالا گرفته و به یکباره کنترل احساسات خود را از دست داده و عصبانی شده اید. ما چگونه احساسات خود را کنترل کنیم؟ آیا این امکان وجود دارد که بتوانیم همه احساسات خود را کنترل کنیم؟

انسان توانایی کنترل احساسات خود را با قدرت ذهن nlp دارد

در بدن انسان هزاران احساسات وجود دارد. بعضی از آن احساسات را دوست داریم. مثل عشق، محبت، دوستی، محبت، رضایت، خوشبختی، احساس مهم بودن و احساسات دیگری که همه انسان ها آن ها را دوست دارند.

ولی در بین این احساسات، احساسات دیگری هستند که بیشتر انسان ها از آنها خوششان نمی آید و دوست ندارند که آن احساسات را تجربه بکنند. احساساتی مثل خشم، خیانت، تضاد، اندوه، غم، لج بازی، حقارت، حسادت و شرم، حرص، شوک، غرور، گناه، نارضایتی، بی ارزشی و هزاران احساسات دیگری که بیشتر انسان ها از این احساسات خوششان نمی آید.

تعداد احساسات خوبی که وجود دارد از تعداد احساسات خوب بیشتر است و این یعنی اینکه بیشتر انسان ها احساساتی بدی را که درک می کنند بیشتر از احساسات خوب است.

انسان ها به صورت ناخودآگاه احساسات بد را بیشتر از احساسات خوب تجربه می کنند. در این مقاله قصد داریم به این مسأله بپردازیم که چگونه احساسات خود را قدرت ذهن nlp کنترل کنیم؟

برای اطلاعات بیشتر درباره ان ال پی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شاید پیش خودتان فکر کنید که مگر امکان دارد که بتوانیم عصبانی نشویم و یا احساس حسادت نکنیم؟ یا اینکه غمگین نباشیم! دانش ان ال پی به انسان ها کمک می کند که بتوانند راننده اتوبوس زندگی شان باشند.در مقالات قبلی گفتیم که اگر زندگی و احساسات خود را به یک اتوبوس تشبیه کنید، شما اختیار دارید که راننده این اتوبوس خودتان باشید. یعنی اینکه خودتان زندگی و احساسات خودتان را اداره کنید.

گفتیم که اگر راننده این اتوبوس خودتان نباشید و نتوانید زندگی و احساسات خود را اداره کنید به این معنی است که ذهنتان این وظیفه را به عهده خواهد گرفت و زندگی و احساسات شما را اداره خواهد کرد. شاید برایتان سؤال باشد که چگونه احساسات خود را قدرت ذهن nlp کنترل کنیم؟

در ادامه این مقاله قصد داریم کمک کنیم که رانندگی اتوبوس زندگی تان را یاد بگیرید تا بتوانید احساسات خود را قدرت ذهن nlp کنترل کنید.

ذهن ناخودآگاه ما ویژگی های خاصی دارد که در مقاله قدرت ذهن این ویژگی ها را گفته ایم. ذهن ناخودآگاه ما قدرت زیادی دارد ولی با عرض تأسف از این قدرت به صورت درست استفاده نمی کند. تمام وظیفه ذهن ناخودآگاه انسان تأمین رفاه، آسایش و امنیت انسان است.

ذهن ناخودآگاه ما با توجه به ویژگی هایی که دارد برای تأمین رفاه و آسایش و امنیت انسان در بیشتر اوقات راه درستی را انتخاب نمی کند. مثلا برای اینکه احساسات مربوط به خطارات تلخ را درک نکنیم آنها را محبوس می کند و در زمان های نادرستی به یکباره آن خاطره تلخ را به یادمان می آورد.

ذهن ما از این به یادآوری منظور و نیت مثبتی دارد ولی زمان خوبی را انتخاب نمی کند. وظیفه یک انسانی که دانش ان ال پی می داند این است که ذهن ناخودآگاه خود را که قدرت زیادی دارد توسط ذهن خودآگاه خود کنترل کند.

ما هدفمان این است در این مقاله یکی از تکنیک های ان ال پی را که با آن می توانیم احساسات خود را قدرت ذهن nlp کنترل کنیم را با شما به اشتراک بگذاریم.دانش ان ال پی تکنیک های زیادی دارد که به شما کمک می کند تا ذهنتان مدیریت کنید.

باورهای انسان در مورد کنترل احساسات

آیا شما هم فکر می کنید که استرس و اضطراب و یا عصبانیت و خشم غیرقابل کنترل هستند؟ اگر چنین فکر می کنید باید با عرض پوزش بگوییم که شما کاملا در اشتباهید. گاهی وقت ها انسان فکر می کند که انجام دادن کاری امکان پذیر نیست و یا این که نمی توان آن کار را انجام داد.

اگر کسی این گونه فکر کند که نمی تواند کاری را انجام دهد اصلا دنبال انجام داد و امتحان کردن آن هم نمی‌رود. در مقاله باور چیست؟ به موضوع باورها پرداختیم و در مورد باورهای محدودکننده صحبت کردیم و گفتیم که اگر باورتان این باشد که انجام کاری امکان پذیر نیست، شما از انجام آن کار ناامید شده اید.

 

این ناامیدی باعث می شود که هیچ اقدامی برای انجام آن کار نکنید. طبق قانون جهان اگر هیچ اقدامی برای انجام کاری نکنید به هیچ نتیجه ای نمی رسید و اگر کار متفاوتی انجام دهید به نتیجه متفاوت خواهید رسید.

در مورد کنترل احساسات هم همین گونه است اگر فکر کنید که نمی توانید احساسات خود را با قدرت ذهن nlp کنترل کنید به این معنی است که شما باور دارید که نمی توانید این کار را انجام دهید. و اگر باور داشته باشید که احساسات انسان قابل کنترل نیست هیچ اقدامی هم در مورد آن انجام نخواهید داد و اگر هم با این ذهنیت برای کنترل احساسات خود دست به اقدام بزنید از الآن نتیجه مشخص است.

طبق قانون دوم تلقین دکتر امیل کوئه، قانون اثر متضاد اگر به انجام نشدنی بودن کاری باور داشته باشید و برای انجام آن کار اقدام کنید به نتیجه نخواهید رسید.

پس دوست دارم به این نکته اشاره کنم که برای کنترل احساسات خود هرگونه باور منفی را دور بریزید و به این فکر کنید که شما می توانید هرکاری را انجام دهید به شرط اینکه بخواهید. البته در واقعیت هم چنین است.

پس درمقاله پردازش زبان طبیعی nlp و تکنیک های کنترل احساسات در NLP به سؤال چگونه احساسات خود را  با قدرت ذهن nlp  کنترل کنیم پاسخ مناسبی خواهیم داد، پاسخی که از شنیدن آن شگفت زده خواهید شد.