0

کتاب هوش اجتماعی از دنیل گلمن و خلاصه آن صوتی

کتاب هوش اجتماعی از دنیل گلمن به شما ثابت می‌کند که نمی توانید از اجتماع فرار کنید به محض کوچکترین ارتباطی با انسانها شاخک های مغز ما تیز می شود این ساختار واقعی مغز است مغزی که برای ارتباط با دیگران ساخته شده است. دیگران می توانند مغز شما را کنترل کنند تغییر دهند و بر تک‌تک رفتارهای شما از اوست از دوستی تا ازدواج و پیری تأثیر بگذارند، حتی اگر از این تأثیر بی‌خبر باشید جالب‌تر آنکه شما نیز این قدرت را دارید که یک داربست عصبی و ماندگار در مغز و اطرافیان تان بسازید. نویسنده در کتاب هوش اجتماعی علم مدرن و و کاملاً ساده را توضیح می دهد و کمک می کند بهترین تاثیر را بر دیگران بگذارید و بهترین تاثیر را از اطرافیان تان بگیرید.

کتاب هوش اجتماعی از دنیل گلمن


این کتاب مناسب کسانی که دوست دارند با ساز و کار مغز انسان آشنا شوند . کسانی که نمی توانند روابط صمیمی با دیگران برقرار کنند. کسانی که میخواهند به خودشناسی برساند و کسانی که روابط مخرب و سمی دارند و در پی اصلاح آن هستند. دنیل گلمن نویسنده و روانشناسی ۷۴ ساله آمریکایی شهرت وی بیش از هر چیز به دلیل تحقیقات و نوشته‌هایش درباره هوش هیجانی است نظریه های گل من با اینکه بسیار تخصصی و مدرن هستند اما به خاطر سادگی و شیرینی که دارند برای هر فردی به راحتی قابل درک است.


کتاب هوش اجتماعی از دنیل گلمن در شش بخش تهیه شده است
بخش اول : مداربندی برای ایجاد ارتباط که شامل مقدمه : ظهور علم جدید
۱. هوش اجتماعی
۲. راهکاری برای ایجاد رابطه صمیمانه
۳. هماهنگی عصبی
۴. غریزه فداکاری
۵.تحلیل عصب شناختی بوسه
۶. هوش اجتماعی چیست
بخش دوم : پیوندهای گسسته
۷. شما و آن شیء
۸. باند مثلث سیاه
۹. کور ذهنی
بخش سوم : طبیعت حمایتگر و پرورش دهنده
۱۰. ژن ها تعیین کننده سرنوشت نیستند
۱۱. پایگاه امن
۱۲. امتیاز برای شادی
بخش چهارم : گونه‌های مختلف عشق
۱۳.شبکه روابط
۱۴. میل جنسی مرد و زن
۱۵. دلسوزی و شفقت از دیدگاه زیست شناختی
بخش پنجم : روابط سلامتی بخش
۱۶. استرس پدیده اجتماعی است
۱۷. حمایتگران بیولوژیکی
۱۸. نسخه انسانی
بخش ششم : پیامدهای اجتماعی
۱۹. لحظه شیرین موفقیت
۲۰. تادیب و بازپروری بی‌وقفه نوجوانان بزهکار
۲۱. از آنها به ما
سخن آخر : آنچه واقعا اهمیت دارد

ان ال پی چیست و چرا باید آن را بیاموزیم؟


در فصل هوش اجتماعی چیست نویسنده بیان می‌کند که در واقع شناخت جامعه باعث می شود حتماً بدانیم که چگونه باید درست رفتار کنیم. برای کاریزماتیک بودن پیش از هر چیز باید هوش اجتماعی داشته باشیم یعنی علاوه بر درک احساس دیگران و شناخت جامعه بتوانیم بر اساس آگاهی که از جامعه داریم حرفه‌ای‌تر رفتار کنیم
اولین مشخصه های داشتن آگاهی اجتماعی همدلی اولیه است فراموش نکنید که حتی اگر احساسات خود را به زبان نیاوریم هم لحن صدا و حرکات امان بیان کننده احساساتمان هستند این حالت ها نشان می دهند چقدر با طرف مقابلمان همدلی کرده‌ایم و یا چقدر بی تفاوت هستیم حوادث با وجود تمام سرکوب ها باز هم راهی برای بروز پیدا می‌کند مهمترین نشانه آگاهی شناخت دنیای اجتماعی است یکی از موقعیت هایی که نشان می دهد شناخت اجتماعی درستی داریم توانایی در پیدا کردن راه حل برای وضعیت های دشوار است اگر اطلاعات درستی از جامعه داشته باشیم خیلی سریع بهترین راه حل را پیدا می کنیم اولین و مهمترین مهارت اجتماعی قابلیت ابراز وجود است.