09302033002
0

قواعد nlp و چگونگی مدیریت فشار روانی در زندگی شخصی و اجتماعی

قواعد nlp در زمینه ی فشار روانی جیست؟

در این مقاله بر آن شدیم تا قواعد nlp برای مدیریت فشارهای روانی زنگی شخصی و اجتماعی را بیان کنیم.امید داریم با مطالعه این مقاله و اشنایی با قواعد nlp  در  این زمینه کمک شایانی به شما دوستان گرامی کرده باشیم.

من بیش از بیست سال به عنوان روان درمانگر با بسیاری از مردم کار کرده ام که مشکلات  مختلفی داشتند، و اگر توانستم به آنان کمک کنم فقط به خاطر ایجاد یک تغییر در آنان بوده است، اینکه آنان قادر شدند فشارهای روانی خود را کنترل کنند و در هر جا و در هر زمان که می خواستند قادر به آرام کردن خود بودند. این توانایی نه فقط احساس آنان را بهتر کرد،بلکه باعث تغییرات بیشماری در عرصه های زندگی آنان شد.

اگر از من بپرسید که تنهاترین و مهم ترین کلید طول عمر چیست، من به شما خواهم گفت: اجتناب از نگرانی، تنش و فشار روانی است. و اگر این سؤال را از من نپرسید من باز به شما همین را خواهیم گفت.

 

وقتی مردم تلاش می کنند تا با فشار بر آنچه ذهن را از نگرانی انباشته و بدن را پر از فشار روانی کردہ است غلبه کنند، عملکرد، روابط و لذت های آنان منجر به رنج و عذاب می شود. این درست شبیه به دویدن در یک مسابقه دو است که زرهی سنگین به تن کرده اید مسلما برای  بهتر و سریع تر دویدن باید زره را از تن خود در بیاورید.

با این همه، بسیاری از مردم که مدت طولانی تحت فشار روانی بوده اند، به آن خو  گرفته اند.  حتی درک نمی کنند که زندگی می تواند بهتر از این باشد. اغلب برخی از اتفاقات مانند قطع شدن یک رابطه، از دست دادن شغل یا بروز بیماری آنها را  آگاه  می کند که در زندگی برخی جریان ها غلط و اشتباه پیش می رود.

روانشناسان به مجموعه آثار و نتایج ناشی از عادت کردن بیشتر و بیشتر به شرایط آزار دهنده زمینه فشار روانی می گویند، اما این شانس وجود دارد که اگر قبلا  آرام سازی عمیقی را تمرین کرده باشید، اکنون شما تجربه لازم را دارید. فشار روانی معمولاً در بدن به مدت طولانی مورد توجه قرار نمی گیرد، اما میتواند موجب  حالات روحی بد، از دست دادن حس شوخ طبعی، برخوردهای تند ، سردردها و اشتباهات احمقانه شود و در نهایت افسردگی، پرخاشگری و بیماری را در بدن شما ظاهر کند.

نکته طنزآمیز این است که افراد در بیشتر اوقات، معمولا  زمانی شروع به آرام سازی یا تنش زدایی می کنند که توجه به تنشی می کنند که همواره با آنان بوده است.

برای آشنایی بیشتر با ان ال پی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

درک پاسخ فشار روانی در شیوه nlp

 

مادامی که درباره علم فشار روانی، آرام سازی یا تنش زدایی در فصل های بعد  توضیح خواهم داد، راه ساده برای درک چیستی فشار روانی این است که بدانیم پاسخ فشار روانی بدن همانند سامانه ای هشدار دهنده عمل می کند. این سامانه یا به عبارتی ماشین اعلام خطر طوری طراحی شده که ما را به وسیله آگاهی دادن از خطرهای موجود در محیط اطرافمان در امان نگه می دارد. اما این سامانه به جای اینکه با صدای بلند و یا هر صدای آزاردهنده دیگر ما را آگاه کند، به وسیله تغییرات عصبی – شیمیایی در درون ما اعلام خطر می کند که برخی

جريان ها اشتباه و غلط هستند. اگر دچار معده درد شده اید یا دوره هایی از پرخاشگری بیش ازحد، ترس،آزردگی، ناتوانی در تمرکز یا تا اندازه ایی بی خوابی را تجربه کرده اید. این اتفاقات پاسخ بدن شما به تغییرات شیمیایی مغز در نتیجه  فشار روانی  بوده است.

سوال اینجاست که اگر فشار روانی همچنان آزاردهنده و ناخوشایند است چرا کاملا در همان دم برطرف نمی شود؟

پاسخ این است که این کار نه فقط غیر عملی است بلکه خطرناک نیز خواهد بود. اجازه دهید به مثال ماشین اعلام خطر یا سامانه هشدار دهنده برگردیم. اگر این اعلام خطر همان دم خاموش شود، به صورت یک خطر پیوسته ظاهر می شود بدون اینکه هیچ راهی برای شناخت آن وجود داشته باشد تا زمانی که دیگر دیر شده است.

درست شبیه به این است که شما در جنگلی قدم بزنید بدون اینکه هیچ گونه علامت ترس از حضور ماری زهرآگین یا حیوانات درنده در شما ظاهر شود- زیرا مادامی که احساس خوبی دارید در آرامش خواهید بود، اما بدن شما حقیقتا نیاز به پاسخ فشار روانی دارد، نه فقط برای آگاهی از خطر بلکه برای پمپاژ کردن آدرنالین بیشتری به قلب شما و در نهایت فرستادن خون و اکسیژن بیشتری به بازوان و پاهای شما.

در هر حال، اگر در هر زمان این سامانه هشدار دهنده یا ماشین اعلام خطر خاموش شود شخص مانند یک ماشین با حالت و رفتارهایی غیر مفید به نظر می آید. خاموشی این سامانه نه تنها توجه ما را به محیط اطراف متوقف می کند بلکه ما را وادار به رفتارهایی می کند که کمی دیوانه به نظر بیاییم. چرخش حول یک سطح ثابت در بدن ما، که نتیجه آن داشتن سلامتی است، مطلبی که در مقالات بعدی با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد.

یکی از اهداف اصلی طرح مباحث دانش ان ال پی تنظیم مجدد سازوکار فشار روانی درونی است به طوری که شما به سطح مناسب و مفیدی از حالت سلامت برسید.مااین کار را به دو طریق انجام میدهیم:

  • یادگیری روش تازہ برای تفسیر و تعبیر علت های فشار روانی
  • یادگیری تقویت کردن سامانه طبیعی کاهش فشار روانی بدن

در زندگی روزانه و طبیعی هر کسی مقداری فشار روانی وجود دارد و ما در درون  خود روش های طبیعی برای رها کردن این فشارها داریم. متأسفانه سرعت زندگی مدرن، بسیاری از ما را به نادیده گرفتن کنترل طبیعی فشار روانی وادار کرده است.

اکنون که با مطالعه این مقاله یاد گرفتید که چطور با قواعد nlp فشارهای روانی زندگی شخصی و اجتماعی خود را مدیریت کنید.اولین گام را در راستای مدیریت فشارهای روانی روزانه خود بردارید.گام دوم یادگیری nlp است.به شما پیشنهاد می کنیم با ثبت نام در دوره های nlp و شرکت در دوره های حضوری دانش nlp ،زندگی و شرایط خود و اطرافیانتان را تغییر دهید.لازم به یادآوری است که اکثر تکنیک های nlp و تمرینات nlp با ارتباط با ضمیرناخودآگاه فرد و بهره برداری از قدرت ضمیرناخودآگاه، چگونگی ارتباط با ضمیرناخودآگاه شخص انجام می شود.

 

منبع : کتاب ” کنترل استرس” از پل مکنا